srijeda, 21.04.2010.

SEFF - Sisak Eco Film Festival

Nije me bilo neko vrijeme, a vijesti iz svijeta filma samo se množe kako se bliži ljeto i time neki vršni godišnji zenit filmskih događaja u milom nam "bumerangu". Nekako na početku tog ljetnog filmskog zamaha jesu i prvi proljetni festivali i revije.

Među njima svakako ravnopravno mjesto zauzima i projekt međunarodnog festivala filmova o zaštiti okoliša SEFF - Sisak Eco Film Festival (u pretpostavljate gradu Sisku) u organizaciji zagrebačke udruge POZOR ! i Doma kulture Kristalna kocka vedrine Sisak .
Ove godine ovaj interesantni projekt je podosta ambicioznog karaktera jer će trajati ukupno nekoliko mjeseci, a započinje ovog vikenda, točnije 24. travnja, u 17 sati, u sisačkom Kazalištu 21.

Nakon što zatvori svoja vrata SEFF-ov program će nastaviti turnejom po manjim gradovima Hrvatske nazvanom "SEFF u gostima" te turnejom po mjestima Sisačko-moslavačke županije u lipnju, popraćenom brojnim predavanjima i diskusijama, kao i biciklijadom, kako se hvale iz direkcije Festivala.

- 15:50 - Komentari (0) - Isprintaj - #

Španjolski suvremeni film u kinu Tuškanac !

Nakon nekoliko festivala, amaterske revije dolazi nam ponovno (prvo u Zagreb a kasnije po već ustaljenom ritmu je za pretpostaviti i u Rijeci i Splitu ( iako još ništa nije objavljeno na njihovim programskim plahtama)) provjereni ciklus španjolskog filma. Ovaj puta riječ je o ciklusu suvremenog španjolskog filma. Kako je uvije svaki ciklus nekome posvećen tako je i ovaj posvećen ženama kao pokretačima i glavnim likovi. Posebno za istaknuti su filmovi "Lucia i seks" te "Kaotična Ana" Julija Medema, "Mataharis" redateljice Icíar Bollaín, "Sretna zvijezda" ili na španjolskom "La buena estrella" je po datumu proizvodnje najstariji španjolski film ovog programa u režiji Ricarda Franca. Inače film "Trinaest ruža" režirao je Emilio Martínez Lázaro prema stvarnom povijesnom događaju.

srijeda, 21.4.2010 u 19h. (kino Tuškanac)
Lucia i seks
Režija: Medem, Julio, 2001., 128 min, Uloge: Paz Vega (Lucía), Tristán Ulloa (Lorenzo), Najwa Nimri (Elena), Daniel Freire (Carlos)



srijeda, 21.4.2010 u 21h. (kino Tuškanac)
Kaotična Ana
Režija: Medem, Julio, 2007., 118 min, Uloge: Manuela Vellés (Ana), Charlotte Rampling (Justine), Bebe (Linda), Nicolas Cazalé (Said / Yasir)



četvrtak, 22.4.2010 u 19h. (kino Tuškanac)
Kaotična Ana
Režija: Medem, Julio, 2007., 118 min, Uloge: Manuela Vellés (Ana), Charlotte Rampling (Justine), Bebe (Linda), Nicolas Cazalé (Said / Yasir)



četvrtak, 22.4.2010 u 21h. (kino Tuškanac)
Lucia i seks
Režija: Medem, Julio, 2001., 128 min, Uloge: Paz Vega (Lucía), Tristán Ulloa (Lorenzo), Najwa Nimri (Elena), Daniel Freire (Carlos)



petak, 23.4.2010 u 19h. (kino Tuškanac)
Mataharis
Režija: Bollaín, Icíar, 2007., 100min, Uloge: Najwa Nimri (Eva), María Vázquez (Inés), Nuria González (Carmen), Diego Martín (Manuel)



subota, 24.4.2010 u 19h. (kino Tuškanac)
Sretna zvijezda
Režija: Franco, Ricardo, 1997, 102 min, Uloge: Antonio Resines, Maribel Verdú, Jordi Mollá, Elvira Mínguez, Ramón Barea


subota, 24.4.2010 u 21h. (kino Tuškanac)
Mataharis
Režija: Bollaín, Icíar, 2007., 100min, Uloge: Najwa Nimri (Eva), María Vázquez (Inés), Nuria González (Carmen), Diego Martín (Manuel)



ponedjeljak, 26.4.2010 u 18h. (kino Tuškanac)
Sretna zvijezda
Režija: Franco, Ricardo, 1997, 102 min, Uloge: Antonio Resines, Maribel Verdú, Jordi Mollá, Elvira Mínguez, Ramón Barea


... upad je i dalje 10kn a pošto je to jedan od najgledanijih ciklusa preporučam raniji dolazak na blagajnu kina Tuškanac.
Naravno da ne postoji mogućnost rezervacije.

Hasta luego !

- 09:22 - Komentari (0) - Isprintaj - #

četvrtak, 15.04.2010.

Izašao je novi, 61. broj Hrvatskog filmskog ljetopisa !

U moru silnih stranih filmskih časopisa na koje ovih dana možete naići na policama naših knjižara naći će se i novi tek friško ispod preše izašli 61. broj Hrvatskog filmskog ljetopisa.
Vrijedno je spomenuti da je to i jedini hrvatski časopis za film.
Naslovnica broja posvećena je Jagodi Kaloper, a najveći dio broja posvećen je Krsti Papiću.

Osim toga u ovom broju Hrvatskog filmskog ljetopisa između ostalog možete naći i:

PORTRET REDATELJA: KRSTO PAPIĆ
Tomislav šakić / Uvod u Krsta Papića
Juraj Kukoč, Daniel Rafaelić i Tomislav Šakić / Krsto Papić u razgovoru: "Želim pridobiti vječnu publiku"
Jurica Pavičić / Vrane, ovnovi i žene: politika i moć u filmu Lisice Krste Papića
Juraj Kukoč / Opreke u dokumentarnim filmovima Krste Papića
Nikica Gilić / Predratna psihoza: slike 30-tih u Izbavitelju Krste Papića
Juraj Kukoč / Filmografija Krste Papića

SNIMATELJSKI PRILOZI
Krešimir Mikić / Portret snimatelja (V) - Michael Ballhaus
ESEJI
Sonja Tarokić / Narativna moć Fritza Langa / Ciklus filmova Fritza Langa II u Filmskim programima

FESTIVALI I REVIJE
Tomislav Kurelec / Od tolerancije do nasilja / Ciklus novog švedskog filma u Filmskim programima

NOVI FILMOVI
Kinorepertoar: Avatar, Tomislav šakić / Crnci, Juraj Kukoč / Čovjek ispod stola, Vladimir šeput / Duga, Jurica Starešinčić / Ljupke kosti, Mima Simić / Mjesec, Mario Kozina / Ni na nebu, ni na zemlji, Boško Picula / Ozbiljan čovjek, Mario Slugan / Sve o jednoj djevojci, Hana Jušić / Sveti Georgije ubiva aždahu, Josip Grozdanić
DVD-i: Nitko ne zna, Dragan Rubeša / 1941: luda invazija na Kaliforniju, Dean šoša / Zona, Josip Grozdanić

NOVE KNJIGE
Janko Heidl / Sadržajan uvid u velikog redatelja / David Thomson, Altman, 2009.
Tonči Valentić / Četiri desetljeća nagovora na studiozno gledanje / Petar Krelja, Kao na filmu: ogledi 1965-2008, 2009.
Damir Radić / Kultivirano zapisana prisjećanja / Bogdan Žižić, Pješčana ura: sjećanja na Solin, Split, Pulu i Zagreb, 2009.
Tomislav Čegir / Populistička i iscrpna biografija bez višeslojnosti / Douglas Thompson, Clint Eastwood: Čovjek od milijun dolara, 2009.
Tonči Valentić / Početak suvremene reinterpretacije povijesti domaćeg filma / Tomislav Čegir, Joško Marušić, Tomislav šakić, Hrvatski filmski redatelji I, 2009.
Marijan Krivak / Putokaz za pametne gledatelje (i čitatelje) / Mima Simić, Otporna na Hollywood: ogledi iz dekonstrukcije tvornice snova, 2009.

- 13:25 - Komentari (0) - Isprintaj - #

utorak, 13.04.2010.

Filmski tjedan s Irenom Škorić u kinu Grič !

Od danas u Zagrebu, u kinu Grič od 13.4.-17.4.2010. održati će se jedan zanimljivi ciklus filmova pod nazivom "Filmski tjedan s Irenom Škorić" .
U ova recesijska vremena, koliko to već nekima izlizano i otrcano zazvučalo, mnogi mladi i perspektivni umjetnici se snalaze na razno razne načine ne bi li našli svoj dio prostora, a time i novaca za svoje projekte. U tome ih svakako treba podržati. Jednako tako možemo shvatiti potez mlade, izuzetno talentirane, i vjerovali ili ne već izuzetno nagrađivane (ukupno je dobila za svoje radove 33 nagrade) zagrebačke režiserke Irene Škorić koja će ovaj tjedan u kinu Grič imati prikazivanje nemale brojke od 11 filmova koje je do sada režirala. Tu se našlo nekoliko par dokumentaraca, eksperimentalnih filmova i kratkih igranih filmova a među kojima se ugnijezdio i najnagrađivaniji hrvatski kratki film od osamostaljenja "Rastanak" (dobitnik nagrada na 15 međunarodnih filmskih festivala među kojima su i : Avignon, Venecija, Worldfest, Libertas, Motovun, Rusija itd.). Posebno preporučam i dvije dokumentarne poslastice, a to su: "Sudbina broja 13" (film o zagrebačkom tramvaju broj 13 a na netom završenom ZagrebDoxu je osvojio Nagradu publike) i "Ti meni, ja tebi!" (nagrađivani crnohumorni dokumentarac koji će vas svojim pričama o sudbinama ljudi iz Malog oglasnika zasigurno dobro nasmijati)

Raspored projekcija (sve projekcije počinju u 20 sati):

13.04. UTORAK
TI MENI, JA TEBI! –dokumentarni
POD NADZOROM –kratki igrani

14.04. SRIJEDA
P.M. –dokumentarni

15.04. ČETVRTAK
ON/ OFF - igrano-eksperimentalni
WORK IN PROGRESS -dokumentarno-eksperimentalni
MOJIH RUKU TRAG – dokumentarni
RIBANJE i VATRA , VODA, BRAŠNO –gastronomski dokumentarci

16.04. PETAK
RASTANAK –kratki igrani
SUDBINA BROJA 13 –dokumentarni

17.04. SUBOTA
DEMON IZ KRAGUJEVCA –kratki igrani- premijera
SUDBINA BROJA 13 – dokumentarni


... vidimo se !

- 09:43 - Komentari (0) - Isprintaj - #

nedjelja, 11.04.2010.

Shutter island

Gledajući početne scene "Shutter islanda" prvo se, poznavajući filmografiju Leonarda DiCapria, upitate kada ga (ponovno) ugledate u početnim sekvencama filma na pramcu broda (kako se previja od morske bolesti i riga sve u 16) ... ima li to ikakve veze sa njegovim prethodnim putovanjem brodom koji je btw. potonuo?
Nije li mučnina odraz neke iritiacije na more i oceane zbog potonuća i smrti njegove prethodne filmske reinkarnacije sa Titanica, Jacka Dawsona? Nisu li to zapravo „potisnuta sjećanja“ (njegove filmske reinkarnacije iz "Titanica" lika Jacka sada u ovom filmu u liku Teddy Danielsa) koja zbog oceana kao „triggera“ isplivaju na površinu ... svašta je moguće pa i to da možete pomisliti kad Teddy krene prema krmi broda da će sad svaki tren povikati „I'm the king of the world!“.
Još jedan podsjetnik na Titanic će doći i u vidu samog Shutter islanda. Koji stoji u tom Atlantiku kao neki ogromni brod, sa nadolezećom katarzičnom olujom na horizontu, pomalo je previše tih stršečih podsjetnika na Titanic.
Nadalje nevjerojatno je režisersko rješenje kada brod kojim dvojica US marshalla putuju na otok Shutter pristaje o dok otoka tek toliko da njih dvojicu izbaci na kopno, i sve to uz trivijalno, mistično, poluuvjerljivo obrazloženje kapetana broda kako je tome tako jer se sprema ogromna oluja. Nevjerojatno da se jedan Martin Scorsese poslužio takvim katastrofalnim scenarističkim pojašnjenjem koje vam doslovno skače u oči.

U jednako vrijeme sa tom "solomonskom" kapetanovom izlikom kreće još jedna pretjeranost u naglašavanju dramatike. Muzika koja bi trebala biti u pozadini kao pospješivač toliko je glasna (možda je to i do lošeg audio sustava kino dvorane) i toliko iritantna u tim trenucima kada brod pristaje i njih dvojica silaze među do zuba naoružane stražare te ustanove da izaziva mučninu. Definitivno je Scorsese odabrao krivog orkestratora za soundtrack filma.

Opet scenaristički gledano ta scena dolaska na otok u do zuba naoružane stražare ludare biti će tek objašnjiva pred kraj filma, a do tada ... u tim prvim filmskim trenucima izaziva pomalo i podsmijeh jer je trashovski prenaglašena.
"Shutter island" poslije toga prvotnog kvaziurađenog suspensa i nagovještaja uplovljava u svoje mirnije i logičnije vode koje Scorsese vodi ipak prema kako tako logičnom kraju. I djetetu bi nakon onako brutalne glazbene orkestracije te čudnih, nepovjerljivih, do zuba naoružanih stražara otoka - ludnice naspram drugačije i nasuprot njih ipak pozitivnije (kao crno bijelo kontrastiranje u nekom nijemom filmu ili američkom film noiru u kojem zapravo sve pažljivom gledatelju na samom početku razotkrivaš) intoniranih predstavnika zakona na samom startu filma, bilo jasno da nešto u samoj slici ne štima i da je tu nečija percepcija stvarnosti pomaknuta od realnosti. Čija, to se ubrzo i otkriva.

Film podosta podsjeća na jedan takav slični filmski prethodnik iz 2003. "Identity" Jamesa Mangolda.
Martin Scorsese u svom "Shutter islandu" posiže za twist & turnovima od kojih vam se zavrti u glavi, no sam tijek Scorseseovog filma ima sličan razvoj radnje nalik onoj u filmu "Identity", uz jedan bitan nedostatak u odnosu na taj filmski prethognik, a to da u "Identityu" iz 2003 godine ima ipak nekog filmskog mesa i ozbiljnijeg (uvjerljivijeg) suspensa, dok je "Shutter island" toga nekim čudom lišen te isuviše plošan i proziran. Režiser James Mangold u "Identityu" čestim ispresijecanjem glavne sa nazovi sporednom radnjom je stvorio suspens i lijepu platformu s koje će na kraju pojasniti tajnovita, mistična ubojstva u svijetu glavne radnje. Takvog šarolikog i napetog svijeta nema u "Shutter islandu". Tu se također kao i u "Identityu" sve (ipak se mora završiti film na kraju krajeva) razrješava na kraju filma na zapanjujuće identičan način. I tada, iz tko zna kojeg razloga Scorsese pokušava nešto zakomplicirati sa samim krajem filma i dati nam naznaku lucida intervala glavnog lika (svjesnosti u ludilu), što mu zapravo i nije trebalo.
Naime kada glavni lik "Shutter islanda" doživi katarzu i spozna tko je on zapravo, sve se ponovno zakomplicira njegovim recidivom i povratkom u mučni svijet ludila. To je uredu jer se ne ide prema nepotrebnom happy endu, ali umjesto da se doda malo začina pred kraj ... zadnja izjava Teddya pred predstojeću lobotomiju daje naslutiti kako je "lik" svjestan duhova svoje prošlosti te da pokušava na taj način sebi olakšati život. U tom trenutku prisustvujemo nekoj vrsti duhovnog samoubojstva, čemu tako i da li bi taj herojski čin u stvarnosti netko počinio dovode me do zaključka kako je to kao slijepo crijevo, nepotreban i odstranjiv završetak. Sve u svemu neobičan kraj za uzance današnjeg Hollywooda.

Film na kraju krajeva nudi, bez obzira na ove pobrojane nedostatke, za današnje hollywoodske uvjete sasvim solidan suspens i dobru mozgovnu premetaljku opet naglašavam nekome tko nije već prethodno gledao nešto slično.

- 12:12 - Komentari (0) - Isprintaj - #

četvrtak, 08.04.2010.

Koji je tvoj broj ?



... 11 njih od 20, ili opet je dominatan broj tih najzgodnijih, pre(ne)zgodnih žena iz svijeta filma (a ako se doda i Alicia Keys i njeno povremeno glumljenje i 12) i u ovom izboru.

- 10:19 - Komentari (0) - Isprintaj - #

srijeda, 07.04.2010.

Jučer otvoreni 19. Dani hrvatskog filma !

Jučer su počeli 19. Dani hrvatskog filma u zagrebačkoj dvorani SC-a na koje je prijavljen rekordan broj od 371 filma, a u konkurenciju je ušlo: 36 igranih filmova, 31 dokumentarni, 27 animiranih, 13 eksperimentalnih filmova, 42 namjenska filma te 24 glazbenih spotova.

Počelo je sve u svečanom tonu dodjelom "Zlatnog Oktavijana" za životno djelo montažerki Radojki Tanhofer koju je Hrvatsko društvo filmskih kritičara nagradilo kao jednu od začetnica montažne profesije u nas ( utemeljila je sveučilišnu nastavu filmske montaže), a filmove koje je radila su među ostalima : "Plavi 9", "Koncert", "Djevojka i hrast", "Rondo", "H-8", "Abeceda straha", "Kad čuješ zvona", "Kuća".

Vrijedi spomenuti da će 19. Dani hrvatskog filma završiti dodjelom nagrada žirija, nagrade "Oktavijan" Hrvatskog društva filmskih kritičara, "Jelena Rajković" za mlade filmaše, "Zlatna uljanica" tjednika "Glas koncila", nagrada publike te nagrada "Salona odbijenih" za filmove koji nisu ušli u konkurenciju.
U žiriju su Arsen A. Ostojić, Rada Šešić i Dean Šoša.

Kako se radna razina Dana hrvatskog filma diže u odnosu na protekle godine govori i popratni program koji ove godine donosi, cjelovečernje filmove s prošlogodišnjeg Pulskog filmskog festivala, program sjećanja na Vedrana Šamanovića, (te ono najbitnije što tvori jedan festival ozbiljnijim) radionice za eksperimentalni film i filmske kritike, izložbe, književne promocije.

Želite li malo prošnjofati tu su vam linkovi na: glavni program, popratni program, Noći hrvatskog filma,sam time table/raspored projekcija, filmove u konkurenciji, a da ima još štošta nevezano za film govori i ....

... možda nebitno nekome no sve su projekcije đabe/besplatne/0 kn.

- 12:12 - Komentari (0) - Isprintaj - #

petak, 02.04.2010.

Intervju sa Yaniv Bermanom

Prošlo je podosta vremena od proteklog Zagreb film festivala kada sam imao drugi (ponovljeni) razgovor sa ovim vrlo zanimljivim izraelskim režiserom. Naime ponovio sam razgovor od prije par godina kada mi se unatoč prethodnim provjerama diktafona nije snimio razgovor s Yanivom. Ovaj puta oboružan s kamerom, snimateljem Branimirom Hainšom i backupom rezultat je bio sasma drugačiji.
Yaniv Berman je za one koje ne znaju autor pobjedničkog dokumentarnog filma "Alpha diaries" ("Vojnički dnevnici") sa ZFF 2007.g. Film je bio tada šokantan, a i danas mu ne manjka na oštrini. "Alpha diaries" prikazuje bez rezerve rezerviste izraelske vojske u njihovoj dnevnoj rutini. Sve se vidi, ništa ne ostaje sakriveno pa i zorni prikaz upada izraelske vojske u Arafatov ured i uzimanja ratnog plijena iz njegova ureda.
Šokantno je to što mnoge vojske svijeta, a ponajviše države svijeta tipa USA, ne bi nikada (niti su do sada) smogle hrabrosti tako što dopustiti, a eto to je pošlo za rukom Yanivu i nije mu se ništa desilo, dapače još mu je film i sufinanciran od strane eretza Israela.
Razgovarali smo o svemu i svačemu, a ponajviše smo se zadržali na njegovom odličnom dokumentarcu i planovima za budućnost.


- 23:16 - Komentari (1) - Isprintaj - #

<< Prethodni mjesec | Sljedeći mjesec >>