srijeda, 27.08.2008.

The hottest state

"Sjećam se kako sam kao klinac znao hodati ulicom dvadeset i nešto koraka iza svoje majke. Tako da bi ljudi mislili da sam siroče. Htio sam u to sam vjerovati. Ne zbog toga što sam htio da mi roditelji budu mrtvi ili tako nešto već zbog toga što su siročad jaka. Oni mogu podnijeti bilo kakve životne pizdarije. I zato što sam htio biti slobodan od ove emocionalne lančane reakcije koja su prskala poput niske "žabica" od kad sam se rodio. Osjetio sam to ponovno, samo što sada to nisam morao glumiti. Bilo je stvarno. Imao sam dvadeset i jednu, punoljetan ... i siroče napokon."

... ovo je citat s kraja filma kojeg sam slobodno preveo jer prijevoda ili originalni citat za ovaj film nisam našao.Bio mi je toliko genijalan, originalan i kada sam sam nešto slično tražio (pretpostavljam kao i većina drugih jednom u svom životu) nisam to mogao definirati. Nekako je to ponajbolje Ethan Hawke izrazio u svojoj poluautobiografskoj knjizi i filmu koji je snimio po njoj.
Image Hosted by ImageShack.us
Filmovi vas, uvjeren sam, nikada ne mogu naučiti životu. Ne mogu vam dati neko rješenje jer ga vi sami za taj problem već (i u to sam uvjeren) genetski nosite. Nekako svi ti problemi su već proživljeni, ako ne od vas onda od vaših predaka. I zato to nije ništa strašno, no to morate shvatiti. Isto tako i Ethan Hawke promišlja dok vas vodi u svijet jednog momka iz Najtoplije američke države, Texasa.
Ovo jest jedan od starijih filmova, ali nije još kod nas viđen. Snimljen je 2006.g. U njemu glume osim Ethana Hawka i jedna zvijezda na horizontu. Nije zvijezda dok se ne potvrdi u blockbusterima. Riječ je o Catalini Sandino Moreno koju je zagrebačka publika a i šire ju je imala prilike vidjeti prije nekoliko godina u odličnom debyu u filmu "Maria Full of Grace", a o potvrđivanju se naravno šalim. Osim nje na filmu moći ćete vidjeti Soniu Bragu (mnogima će biti poznata po filmu "Kiss of the Spider Woman"), Michelle Williams (ili bivšu novog Jokera) u jednoj epizodnoj ulozi iako je sve bolje od Dosons Krika. Navodim glumce s razlogom jer osim što moraju biti noseći stupovi filma oni u toj svojoj potpuno prirodnoj i na momente opuštenoj glumi i atmosferi koju stvaraju dodatno daju benzina u atmosferičnosti. Prikaz je to jedne prave ljubavi, a prave ljubavi (kažu) svršavaju kako svršavaju. Kad sam započeo gledati film vidio sam ne samo sebe nego i sve one prijatelje u toliko univerzalnim likovima koji su tu oko nas. Sve to smo svi više manje proživjeli no, ono po čemu se to može izdići iznad obične priče iz kvarta o jednoj prošloj ljubavi su ipak likovi koje Mark Webber i Catalina tako vjerno rišu po celuloidnoj vrpci. Način upoznavanja, vrhovi ljubavi, razrješenje i ponuđena neminovna katarza su posebni. Osim izvrsne priče koju je ispisao Ethan Hawke tu je i fenomenalna glazba. Ukoliko dobro načulite uši čuti ćete jednu ne sad više samo izvrsnu pjevačicu nego i glumicu Norah Jones (nakon maestralno odigrane uloge u Wong Kar Waijevom "My Blueberry nights" više nema s njom šale, Madona o takvom spajanju karijera može samo na svoju žalost sanjati). Osim nje film nudi stvarno za jedan ne glazbeni film podosta dobre glazbe pa na momente imamo i križanje žanrova, ali ipak prije svega ovdje je ona da posluži svrsi da ocrta svijet mlade i talentirane Sarah na putu da postane neko i nešto u svijetu glazbe.
Svakako jedan soundtrack za preporučiti za odslušavanje mimo samog filma.
Koliko je dobar film svakako se vidi u karakterizaciji glavnih likova i objedinjavanju cijele strukture radnje sa razradom odnosa između sina i rastavljenih roditelja. Nekako se ne mogu oteti dojmu kao da nam je Ethan htio reći ... kakvi roditelji, takva te i sudbina čeka. No roditelji imaju, kao i u svakom od naših života a ponajviše onim američkim gdje je obitelj svetinja, jednu ključnu ulogu. Oni su pročistači i istovremeno katalizatori mladog Williama Hardinga u njegovom odrastanju. U pogledu toga zanimljiv mi je bio dijalog (iako, vidtjet ćete tih i takvih dijaloga ima pregršt) između majke i sina gdje on traži od nje neku utjehu, nadu kroz životnu mudrost. Ona mu je daje u ovome:
Jesse: [to William] Your whole life, people are gonna ask you to be weak. They're gonna practically beg you. But all anyone really wants is for you to be strong.
Image Hosted by ImageShack.us
Sama pozadinska priča sa majkom i ocem mladog Williama je priča sama za sebe dovoljna za još jedan film ali je vješto ukomponirana u Hottest state kao svojevrstan narator koji se povremeno pojavi u filmu ne bi li mu pojasnio i pomogao ... kako sam već prije rekao u odrastanju.
Tisuću je puta ova priča ispričana ali nikad ovako prikazana. Priča je to o tome kako biti, i ostati vjeran samome sebi jer na kraju balade ... sami i jesmo.
Na kraju ovo je dokaz da ponekad tranzicija iz odličnog igrača u trenera ne mora biti tako bolna dapače ovo je odličan primjer plivanja u različitim vodama. Ethan je to stvarno najbolje dokazao.

- 12:03 - Komentari (5) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>